«servise engine soon»???
На страницу 1, 2  След.
 
 
Форум закрыт  |  Тема закрыта    Список форумов AV.by -> Архив обсуждения автомобилей 2004-2009 гг.
версия для печати
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Серы

Гость

   




Группа: Нет

# Чт Июн 02, 2005 11:16  [ Ответить ]
Не подскажите, что озночает «servise engine soon» на приборной панели горит . Сколько будет стоить устранение??? Авто Ford Explorer 2002 г.в. 4.6 литра.
Vadim

Гость

   




Группа: Нет

# Чт Июн 02, 2005 17:43  [ Ответить ]
Привет! Это означает, что у машины есть неполадка или плохо что-то работает. Едите на станцию и делаете диагностику машинке. А там вам всё скажут. На Юколу, но там делать только деагностику. Ремонт у них очень дорогой.
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Пт Июн 03, 2005 00:03  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
Сними код я попробую помочь.
Серы

Гость

   




Группа: Нет

# Пт Июн 03, 2005 01:00  [ Ответить ]
Как снять код? Я не какой инфы не нашел. Зарание благодарен! melt_minsk@mail.ru
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Пт Июн 03, 2005 01:23  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
Водительская сторона,под панелью возле ручки "отключения ручника"разьём.Найди мастерскую,любую,у которой есть сканер OBD2.Диагностику делать не надо,попроси только снять код.Да можешь сбросить VIN,я машину по фодовской линии пробью,типа её ремонтной истории и ре-колов.80% даю код будет Р0401 или Р1400
Серы

Гость

   




Группа: Нет

# Пт Июн 03, 2005 12:08  [ Ответить ]
2002 FORD EXPLORER XLT (1FMZU73W52ZB91039). Код я за сегодня попробую считать. Зарание благодарен!
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Сб Июн 04, 2005 01:52  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
[color=blue]OASIS RESULT:
1FMZU73W52ZB91039
See bottom of the OASIS result for contact ID
06/03/2005
18:41:07
© Copyright 2002-2005 Ford Motor Company. All rights reserved.

VEHICLE INFORMATION
VEHICLE DESCRIPTION
2002 EXPLORER 4DR BODY STYLE
4 DR XLT MPV 4X4 ENGINE
4.6L SOHC (ROMEO)
TRANSMISSION
5R55W AUTOMATIC AXLE CODE
D4 ENGINE CALIBRATION
1U51A50A
GENERAL WARRANTY INFORMATION
WARRANTY START DATE
05/31/2002 BUILD DATE
02/07/2002 SALE MILEAGE

ARN MESSAGES
ATTENTION TECHNICIANS AND SERVICE MANAGERS:
BEFORE REPLACING SEAT BELT RETRACTOR (-611B08/9, 611B68/9-) SEE TSB 04-24-21
BEFORE REPLACING WINDOW REGULATOR (-7827000/7827001-), SEE TSB....... 05-01-05
BEFORE ADDRESSING AXLE NOISE (WHINE/HOWL), SEE TSB 05-06-18
WARNING MESSAGES
LESS THAN TWO DEALER APPROVED AWA REPAIR VISITS PAID TO DATE
VERIFY STATE REGISTRATION, VIN MAY BE ELIGIBLE FOR CALIFORNIA EMISSIONS WTY
OUTSTANDING FIELD SERVICE ACTIONS
02M01
CAUTION: MAY NOT NEED REPAIR; SERVICE ONLY IF CONCERN IS PRESENT. PLEASE REFER TO DEALER LETTER FOR PROGRAM COVERAGE TUBE-MOUNTED EGR PRESSURE SENSOR - ADDITIONAL COVERAGE OF 2 YRS/24,000 MILES - S EE BULLETIN 02M01 FOR 2002 2.0L ZETEC FOCUS' W/DASH MOUNTED EGR PRESSURE SENSOR
04S20
LIFTGATE GLASS HINGE AND BALL STUD BRACKET (IF APPLICABLE) REPLACEMENT
EXTENDED COVERAGES
NO ESP INFORMATION AVAILABLE
REPAIR HISTORY
NO REPAIR HISTORY ON VEHICLE
Click Here for Full Warranty History

END OF OASIS REPORT FOR 1FMZU73W52ZB91039

--------------------------------------------------------------------------------
SAFETY RECALL
04S20 All 2002 and Certain 2003 Model Year Ford 4-Door Explorer & Mercury Mountaineer Vehicles - Liftgate Glass Hinge and Ball Stud Bracket (if applicable) Replacement

--------------------------------------------------------------------------------

Frank M. Ligon
Director
Service Engineering Operations
Ford Customer Service Division

Ford Motor Company
P.O. Box 1904
Dearborn, Michigan 48121

February 2005

TO: All U.S. Ford and Lincoln Mercury Dealers

SUBJECT: Safety Recall 04S20: Supplement #5
All 2002 and Certain 2003 Model Year Ford 4-Door Explorer & Mercury Mountaineer Vehicles
Liftgate Glass Hinge and Ball Stud Bracket (if applicable) Replacement

RE: Safety Recall 04S20: Supplement #4 dated 12/21/04

RE: Safety Recall 04S20: Supplement #3 dated 12/9/04

RE: Safety Recall 04S20: Supplement #2 dated 12/6/04

RE: Safety Recall 04S20: Supplement #1 dated 11/16/04

RE: Safety Recall 04S20 Original Bulletin dated 9/24/04

RE: Advance Notice - Safety Recall 04S20 dated 9/9/04




Based on information received from Dealership technicians, this supplement provides significant updates to help eliminate the incidence of glass breakage during or shortly after kit installation.

SPECIAL FORDSTAR BROADCAST PLANNED FOR FEBRUARY 4, 2005 (with later rebroadcasts). The broadcast will cover the entire 04S20 Safety Recall and address technician questions.


PURPOSE OF THIS SUPPLEMENT


Provides additional repair tips and precautions based on input from dealer technicians (See Attachment III). These revised instructions will help eliminate glass breakage during or shortly after kit installation. The revised procedure:
Adds marking the location of the old hinges before removal.
Adds cleaning of the glass surface under the hinges when the hinges are replaced.
Adds inspection of the mounting hole edges for chipping; replace glass if chipped.
Adds alignment of the new hinges with marked lines.
Confirms that torque specifications are correct and required for a proper repair.
Increases the labor allowance based on the revised procedure (see Attachment II, page 1).
Provides a labor operation for a partial repair for situations where the glass breaks during kit installation (see Attachment II, page 1).
Adds time for clean up of broken glass (see Attachment II, page 1).
Provides a labor operation for circumstances when the customer arrives with a broken glass and a replacement glass with the updated hardware is available (see Attachment II, page 1).
Eliminates the requirement to call the Special Service Support Center (SSSC) prior to performing a related damage repair (see Related Damage in Attachment I, page 1).
Eliminates the requirement to call the SSSC for rental vehicle authorization (see Rental Vehicles in Attachment I, page 2).
Removes order restrictions on parts ordering (see Attachment II, page 2).
Important Changes from Previous Supplements Which Still Apply


Identify the new hinge for orientation on the vehicle; there is a RH & LH hinge and a RH & LH hinge gasket and the parts are clearly marked. If unsure, remove the plastic hinge gasket and verify RH or LH. Failure to install the hinge and gasket in the correct location may lead to a broken liftgate glass. (See Attachment III, page 1 of 14).
There are two different torque specifications for the hinge and ball stud bracket:
The hinge to liftgate glass bolt is 8 Nm (71 lb-in).
The ball stud bracket to liftgate glass bolt is 25 Nm (18 lb-ft). Incorrect torque at either location may lead to a broken liftgate glass.
The round plastic spacer under the hinge-to-glass bolt must be transferred to the new bolt. Failure to reuse the round spacer may result in the glass shattering upon bolt installation. (See Attachment III, page 4 of 14)
Early built 2002 units may require a different Hinge to Liftgate body nut (See Attachment III, page 1 of 14 for Technical Instructions and Attachment II for ordering information). This nut will only be required for 10% of the vehicles affected by this Safety Recall.
Advise dealers of revisions to the Technical Instructions for Hinge Replacement. The hinge repair procedure did not clearly specify that the hinge-to-glass bolt spacer needs to be reused. Failure to reuse the spacer may result in the glass shattering upon bolt installation.
Provide a simple means for determining if replacement glass has updated components (Attachment IV).
Advise dealers of revised Questions and Answers (Attachment IV).
Provide informational copy of customer follow-up postcard (Attachment V).
AFFECTED VEHICLES

All 2002 and 2003 model year 4-door Ford Explorer and Mercury Mountaineer vehicles built at St. Louis Assembly Plant (SLAP) and at Louisville Assembly Plant (LAP) from Job #1 2002 through June 23, 2003. Affected vehicles are identified in OASIS. In addition, for a list of vehicles assigned to your dealership, visit This information will be available on 9/24/04.

REASON FOR THIS SAFETY RECALL

In some of the affected 2002 model year vehicles, the ball stud bracket located on the rear liftgate window could rotate out of position on the glass. If this occurs, the window strut may detach and become trapped between the glass and the liftgate, possibly causing the window to drop unexpectedly or break.

On all of the affected vehicles (2002 and 2003 MY), the hinge which attaches the liftgate window to the liftgate body may separate from the liftgate body. If this occurs, the window could drop unexpectedly or break. If the liftgate window drops or breaks, either the person operating the window or a nearby person could be injured.

SERVICE ACTION


Vehicles Built From Job #1, 2002 Through March 3, 2002 (LAP) or March 10, 2002 (SLAP)
(See Attachment III for a visual method for identifying these vehicles utilizing the liftgate glass beauty bolts.)

At no charge to the vehicle owner, dealers are to replace both the right and left hand liftgate glass ball stud mounting brackets with a new design bracket. In addition, dealers are to replace both the right and left hand liftgate window hinges. This must be performed on all of the affected vehicles in your inventory as well as vehicles that have been delivered to customers.

PLEASE NOTE: The adhesive used to install the liftgate glass ball stud brackets will require at least two (2) hours to cure at 70° F or higher. If the vehicle must be moved to a much colder environment before two hours has elapsed, cure time will increase substantially before the liftgate glass struts can be reattached. The following guidelines must be followed in order to ensure properly cured adhesive:

Two (2) hour cure time at 70° F. (Preferred)
Three (3) hour cure time at 50° F.
Seven (7) hour cure time at 32° F.
Below 32° F, call the Special Service Support Center at 1-800-325-5621 to review the particular circumstances and obtain further direction.
PLEASE NOTE: We strongly advise dealers to schedule morning appointments for vehicles that require bracket replacement. By replacing the ball stud brackets in the morning, dealers will have the flexibility to allow the adhesive to properly cure and still allow the customer to pick up their vehicle before the end of the day. See "Rental Vehicles" in Attachment I for unusual circumstances where the specified cure time cannot be accommodated.

Vehicles Built From March 4, 2002 (LAP) or March 11, 2002 (SLAP) through June 23, 2003
(See Attachment III for a visual method for identifying these vehicles utilizing the liftgate glass beauty bolts.)

At no charge to the vehicle owner, dealers are to replace both the right and left hand liftgate window hinges only. This must be performed on all of the affected vehicles in your inventory as well as vehicles that have been delivered to customers. Vehicles built in this period do not require replacement of the ball stud strut brackets.


CAUTION:

In the event that a new liftgate glass must be ordered, upon receipt, be sure that the new glass has ALL of the following before installing on the vehicle:

Thick design hinges
Large strut brackets
Hard adhesive
This is necessary because your service glass supplier may not have provided the latest level glass assembly. Replacement glass with one of the "New" NAGS numbers shown in the chart at the end of the Q & A Section (Attachment IV) will have ALL of the above components already installed. If the replacement glass has one of the "Old" NAGS numbers, use the illustration following the chart to determine which, if any, of the above components must be updated before installing the glass.

PLEASE NOTE:

Federal law requires dealers to complete any outstanding safety recall service before a new vehicle is delivered to the buyer or lessee. [color=orange][size=24]Violation of this requirement by a dealer could result in a civil penalty of up to
$5,000
per vehicle. Correct all vehicles in your new vehicle inventory prior to delivery.



ATTACHMENTS

Attachment I: Administrative Information
Attachment II: Labor Allowances and Parts Ordering Information
Attachment III: Technical Information
Attachment IV: Dealer Questions and Answers
Attachment V: Customer Announcement Postcard - Parts Availability

Customer Notification Letters

QUESTIONS?

Claims Information:.................................................................................1-800-423-8851
Special Service Support Center (Dealer Only) Questions:...........................1-800-325-5621






--------------------------------------------------------------------------------

Copyright © 2005 FORD MOTOR COMPANY
Published By: Recall/Service Programs Department
Ford Customer Service Division[/color]
Burlik

Сейчас на форуме: нет

модератор


Репутация: 0    
Сообщения: 2781

Из города: Витебск/Минск/Москва
Награды: 3 (Подробнее...)
Группа: Нет
8 лет форумам AV.by (Количество: 1) Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Пн Июн 06, 2005 19:21  ПрофильЛичное сообщениеEmailAIMYIMMSNMICQ [ Ответить ]
самодиагностику можно провести самому. Вот по этой ссылке описание этой самостоятельной процедуры: http://www.thorssell.net/hbook/eectest.html . Только я не в курсе, на Эксплорере стоит система EEC IV или V. Если с английским дружишь, попробуй этот вариант. Там же есть расшифровка кодов.
Серы

Гость

   




Группа: Нет

# Вт Июн 07, 2005 19:45  [ Ответить ]
Victor, Добрый день! Спасибо за оказываемую помощь, но вот с энглишом есть не большие проблемы!!! Что означает Recall ?? Сегодня был на Юколе , они мне считали коды ( Р0402, Р0732) и стерли с компа. Через 2-4 часа у меня опять загорелось Servis engine soon, может Вы мне более толком объесните, а то на Юкол толком мне ничего не разъяснили. Какие возможны пути устранения менее болезненые с финансовой стороны??? Зарание благодарен!!!
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Вт Июн 07, 2005 20:15  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
Р0402 надо поменять эту запасть 4U7Z-9J460-AA,больше ничего!!!!!
Р0732 проблема с коробкой-это после этой зимы "02год один за другим едут,скорее всего сломался поршень хомута или хомут,номера запчастей
которые надо поменять[color=blue] 5L2Z-7D034-AA Band Intrmd & Front (2 Req'd[/color].)
1L2Z-7D021-CA Intrmd Pstn/Rod Assy
4W4Z-7D021-KA Frnt Pstn/Rod Assy
1L2Z-7D044-CA Direct Clt Drm Assy
XW4Z-71000-AA Band Locknut (2 Req'd.)
W703119-S300 Servo Cover Seal
W702969-S300 Servo Cover Seal
коробку придётся снимать,но она не сложная,намного проще старого "Експлорера".если нужны картинки пиши.
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Ср Июн 08, 2005 03:32  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
Есть ли проблемы с переключением передач{вверх и вниз}?И моргает ли лампочка "O/D"???Возможно отделаешься лёгким испугом $350-$500 :wink: .Если коробка ведет себя нормальна и О/Д не моргает.Дай мне знать.Завтра позвоню на фордовский "Hotline" посмотрим что они подскажут.Да,код Р0733 и Р0745,нуждается в тех запчастях по коробке,я немного поспешил с ответом :oops: ,был очень занят на работе,да с VINами хотел всем угодить :roll: .
Гость



   




Группа: Нет

# Ср Июн 08, 2005 13:22  [ Ответить ]
Victor, Добрый день! Проблем с переключением вроде нет, но O/D очень изредко моргает и вроде бы начинает моргать после 3-5 минутной поливачки " педаль в пол" (заглушиш машину и заведеш перестает моргать).
Может Вы не посредственно занимаетесь ремонтом, можно обсудить ремонт моего FORDa. Мой тел. 333-33-31 Сергей
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Ср Июн 08, 2005 14:37  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
Да,работаю на Форд,но только плыть к Вам очень долго :D .Так что толь ко через ком...
Гость



   




Группа: Нет

# Чт Июн 09, 2005 13:31  [ Ответить ]
Victor, Плыть??!! Просто спортивный интерес, откуда Вы?? Спасибо за предоставленную инфу, занимаюсь поиском где приобрести 4U7Z-9J460-AA.
Victor

Сейчас на форуме: нет

не может жить без av.by


Репутация: 3    
Сообщения: 517

Из города: New York
Награды: 2 (Подробнее...)
Группа: Нет
Ветеран форума (Количество: 1) Специалист форума (Количество: 1)

# Чт Июн 09, 2005 20:15  ПрофильЛичное сообщение [ Ответить ]
]1L2Z-7G391-AE надо снять поддон,с лева впереди блок управления,7 болтов под "30 звёздочка" и один на разъём снаружи "10мм",в поддон 4.5л Мерк-он-5,заливной горловины нет,цена в США на этот блок $156,но всё таки остаются сомнение по поводу промежуточного поршня и хомута:?:

Последний раз редактировалось: Victor (Ср Окт 29, 2008 16:59), всего редактировалось 1 раз
Показать сообщения:   
Форум закрыт  |  Тема закрыта    Список форумов AV.by -> Архив обсуждения автомобилей 2004-2009 гг. Часовой пояс: GMT + 3
На страницу 1, 2  След.
Страница 1 из 2

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы